Index du forum Montres pour gens normaux

Tout ce qui concerne les montres, pendules, pendulettes et réveils...

listes marques chinoises

Messagepar chewo » 22 Mai 2025, 11:49

Hello les normaux,

en fouillant Watchuseek , je suis tombé sur un poste listant des marques chinoises avec niveau de qualité. Ca vaut ce que ca vaut mais ca peut donner des idées à certains... Il y a quelques marques que je ne connais pas, je vais aller voir du coup ... :aras_qui:

Donc je vous le remets juste avec copié/collé :

Top-Tier (High Reputation, Excellent Quality)​

San Martin – Arguably the best Chinese microbrand; excellent finishing, and strong customer feedback.
Sea-Gull – A historic Chinese brand with in-house movements, respected worldwide.
Baltany – Has a good reputation for vintage-inspired field and dress watches.
Cronos – High-quality dive watches with sapphire crystals and solid build.
Proxima – Great titanium and dive watches, often using PT5000 or NH35 movements.
Seestern – Well-built homage dive watches (Doxa, Fifty Fathoms styles) with good specs.
Rdunae – Dive and military-style watches with NH35/PT5000 movements, decent quality.
Agelocer – Known for original designs, in-house/modified movements, and good finishing.
Hruodland - Their watches are generally well-regarded and have good finishing and attention to detail.
Proxima – Well-built, good movements (NH35, Miyota 9015, PT5000, Sellita SW200), good Seiko homages.
Beijing Watch Factory – Produces mechanical watches with their own in-house tourbillon movements.

Mid-Tier (Good Quality, Reliable but Slightly Lower Finishing/Brand Reputation)​

Escapement Time – Known for high-quality dress watches, often with Seiko or Miyota movements.
Sugess – Specializes in mechanical chronographs with Seagull ST19 movements; great finishing.
Heimdallr – Excellent dive watches, solid homage pieces, often using NH35 or PT5000 movements.
Reef Tiger – Offers dress and dive watches with decent movements and finishing.
Cadisen – Decent mechanical dress watches, often featuring PT5000 or Miyota movements.
Addiesdive – Budget-friendly dive watches with NH35 movements, good but not premium.
Tandorio – Military and dive watches with solid specs, though finishing can vary.
Steelflier – A relatively lesser-known brand, but produces solid divers and tool watches.
Pagani Design – Popular for affordable Rolex homages, decent specs but QC can be hit or miss.
Tactical Frog – Well-regarded among budget enthusiasts, especially for their Fifty Fathoms homages.
Mysterious Code - Users have reported that the build quality is decent for the price point.
Octopus Kraken - Some models utilize reliable movements like the NH35, which is known for its dependability.
IPOSE IXDAO - Generally decent for the price but not on par with established brands. Some models have good specifications, but finishing may have inconsistencies.
Watchdives - Users have reported that Watchdives offer impressive build quality for their price point, with decent specifications.
Stalingrad - Generally praised for their solid construction and reliable Japanese movements, such as the Miyota 8 series automatic.
Steeldive – Produces solid dive watches with high water resistance, sapphire crystal, and Seiko NH35 movements. Their quality is similar to San Martin but slightly more affordable.
Yelang – Often uses lower-quality movements (DG2813), QC can be inconsistent.
WM Watches - Typically uses 316L stainless steel cases and sapphire crystal. With Miyota, Sellita, and NH35 movements, depending on the price point.
Corgeut – Tudor-style homages with good mechanical movements, a step below San Martin

Budget-Tier (Acceptable Quality but with Some Compromises)​

Parnis – Longtime affordable homage brand, quality varies but generally decent for the price.
Bliger – Dive and aviation-style watches, decent specs but lower finishing.
Carnival – Offers a mix of quartz and mechanical watches, some models better than others.
Wristology – Mostly fashion-oriented, not known for high-quality mechanical watches.
Guanqin – Some models are good value, but QC issues are common.
Burei – Basic affordable watches with a focus on minimalist design.
Benyar – Very cheap homages, but QC and durability issues are frequent.
Forsining – Low-quality, often using non-functional "tourbillons" and unreliable movements.
FeelNever – While they offer affordable homages, their QC is likely to be hit or miss.
Phylida - Decent for the price. Many Phylida watches feature automatic movements, often using Seiko NH35, Miyota, or Chinese DG2813 movements
Bagelsport - Most Bagelsport watches use cheap automatic movements like DG2813. Case materials may be lower quality, with some models using metal or lower-grade steel instead of 316L stainless steel.
Loreo - Loreo watches use Seiko NH35, Miyota, and DG2813. Most models use 316L stainless steel cases, and some have sapphire crystal.
Boderry - Often feature stainless steel cases, sapphire crystal, and decent finishing. They use a mix of automatic and quartz movements.
Dernière édition par chewo le 22 Mai 2025, 12:41, édité 1 fois au total.
chewo
Fou furieux

Re: listes marques chinoises

Messagepar vitiflor » 22 Mai 2025, 17:25

Merci :thumbsup: J'aurais pensé Boderry dans la catégorie au dessus.Je porte ma voyager depuis plusieurs jours et je la trouve vaiment joile et qualitative.Est ce que le fait qu'ils vendent à des prix très ,très compétitifs entre en ligne de compte ?
vitiflor
Fou furieux

Messagepar chewo » 22 Mai 2025, 17:51

oui ,c''est possible, et comme toi, je me suis demandé si ca n'aurait pas du etre dans la catégorie du dessus.
Après, c'est pas figé et chacun y voit midi à sa porte. Mais ca donne quelques indications et surtout il y a des marques que je ne connaissais pas :mrgreen:
chewo
Fou furieux

Messagepar Steflounissart » 22 Mai 2025, 18:17

Pareil j'aurai mis certaines marques un cran au dessus (heimdallr, Octopus).
Mon heimdallr MM300 est juste incroyable, meilleure sur certains points que ma sbdx017.
Merci du partage :thumbsup:
....La passion a ses pulsions que la raison ignore....
Steflounissart

Instagram: stef.watch
Steflounissart
Fou furieux

Messagepar Reno » 22 Mai 2025, 19:51

J'observe qu'ALPHA a disparu des radars... c'était pourtant un des pionniers en la matière.

Il faut reconnaître que le site a pris une orientation un peu curieuse, avec de la vente de vieilles montres Japonaises et Suisses d'occasion :think:
Reno
Modérateur Global

Photos: 0

Messagepar vitiflor » 22 Mai 2025, 21:34

Et BAGEL aussi. msp_sleep
vitiflor
Fou furieux

Messagepar Reno » 22 Mai 2025, 21:56

Elle y est, dans le dernier bloc :

Bagelsport - Most Bagelsport watches use cheap automatic movements like DG2813. Case materials may be lower quality, with some models using metal or lower-grade steel instead of 316L stainless steel.
Reno
Modérateur Global

Photos: 0

Retour vers Montres pour gens normaux